Deklaracja dostępności Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Lubartowie

 

Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Lubartowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Lubartowie.

 

  • Data publikacji strony internetowej: 02.2016
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 10.2020

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Dokumenty cyfrowe typu PDF nie są w pełni cyfrowe, większość powstała przed wprowadzeniem ustawy o dostępności cyfrowej.

Część materiałów nie posiada audiodeskrypcji.

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-12
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-12-01

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Joanna Karpińska
  • E-mail: zespol.powiat@op.pl
  • Telefon: 81 854 68 23

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Organ nadzorujący: Przewodnicząca Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Lubartowie

Adres: 21-100 Lubartów, ul. Szaniawskiego 64

  • E-mail: jedut@poradnialubartow.pl
  • Telefon: 81 8552268

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Lubartowie

mieści się na parterze budynku przy ul. Szaniawskiego 64.

 

Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się od strony ul. Szaniawskiego.

 

Wejście do budynku od parkingu nie jest dostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Podjazd znajduje się z drugiej strony budynku, od strony południowej.

 

Przestrzenie komunikacyjne wewnątrz nie są w pełni wolne od barier poziomych i pionowych. W budynku nie ma windy. W pełni dostępne są przestrzenie/gabinety na parterze. Na parterze jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.

Nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma pętli indukcyjnej.

Nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Jest możliwość wejścia na teren placówki osoby niepełnosprawnej wraz psem asystującym pod warunkiem  posiadania certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych oraz wyposażenie psa w uprząż.